Underbensøvelse – 16

Underbensøvelse - 16
Underbensøvelse - 16
Animation

Dagens øvelse
Sæt det ene ben bagud med tåen i gulvet i et langt skridt. Pres så hæ- len ned i gulvet, så det strammer på bagsiden af underbenet og bøj det forreste knæ, skift ben. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Hvor gør det godt?
Musklerne på bagsiden af under-benene – lægmusklerne – udspændes.

Hvorfor gør det godt?
Ben og fødder bliver ikke rørt nok, når man sidder ned hele dagen. musklerne bliver for korte og stramme, og kreds-løbet stimuleres ikke nok. Selv når man sidder er det vigtigt at skifte fodstilling ofte.

Anatomi
Anatomi

Dagens gode råd om ergonomi
Brug benene – så kommer der mere ilt til hjernen! Blodcirkulationen frem-mes, når man bruger sine benmuskler – d.v.s. når man går, står eller løber. Rejs dig fra stolen – gå omkring – tag trappen eller lav nogle venepumpeøvelser med en elastik.

Dagens 2 genvejstaster
Fortryde den seneste handling – CTRL+Z
TIME-felt – ALT+SKIFT+T

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *