Maveøvelse – 15

Maveøvelse - 15
Maveøvelse - 15
Animation

Dagens øvelse
Løft det ene ben op mod næsen og tag fat med hånden om knæet, støt eventuelt på stolen med den anden. Træk knæet op mod brystet samtidig med at mavemusklerne strammes kraftigt. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Hvor gør det godt?
Mavemusklerne strammes.

Hvorfor gør det godt?
Ryg- og mavemuskler holdes passive i den siddende stilling, når man støtter på ryglænet. Det medfører, at de bliver meget slappe med tiden. Slappe mave- og rygmuskler kan ikke stabilisere rygsøjlen i stående stilling, så rygsøjlen belastes for hårdt.

Anatomi
Anatomi

Dagens gode råd om ergonomi
Det er godt at bruge sine mavemuskler i det daglige. Det gør man, når man står op, eller sidder uden rygstøtte i en ret stilling. Det kan være svært at lave mave- og ryg- øvelser i arbejds-tiden, de udføres bedst liggende eller i en træningssal. Lav nogle rygøvelser hver dag hjemme – evt. efter CD´en “Et Kvarter for Ryggen”.

Dagens 2 genvejstaster
TIME-felt – ALT+SKIFT+T
Klippe markeret tekst til Udklipsholder – CTRL+X

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *