Mave- / rygmuskler – 22

Mave-/rygmuskler - 22
Mave-/rygmuskler - 22
Animation

Dagens øvelse
Stå med fødderne lidt fra hinanden og bøj kroppen forover. Tag fat i stoleryggen eller i bordkanten og krum ryggen godt opad – hovedet ned mellem armene. Svaj så i ryg-gen og løft hovedet op. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Hvor gør det godt?
Ryggens og mavens muskler trænes.

Hvorfor gør det godt?
Både ryg- og mavemuskler arbejder for lidt i løbet af en dag med siddende arbejde. Det er vigtigt for rygsøjlen, at musklerne både på for- og bagside er stærke nok til at beskytte den mod nedslidning.

Anatomi
Anatomi

Dagens gode råd om ergonomi
Man kan træne ryggen på mange måder: I arbejdstiden kan man sidde fri af rygstøtten en del af tiden eller man kan stå op. Hjemme kan man lave et lille rygtræningsprogram f. eks. efter CD’en “Et Kvarter for Ryggen“.

Dagens 2 genvejstaster
Ændre skriftstørrelsen – CTRL+SKIFT+P
Indrykke et afsnit fra venstre – CTRL+M

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *