Hasemusklerne – 25

Hasemusklerne - 25
Hasemusklerne - 25
Animation

Dagens øvelse
Træd et langt skridt frem og sæt hælen i gulvet – bøj det andet ben lidt.

Træk tæerne op mod næsen, så det strammer på bagsiden af knæet. Skift ben. Udfør øvelsen 5 – 10 gange.

Hvor gør det godt?
Musklerne på bagsiden af knæene bør strækkes jævnligt.

Hvorfor gør det godt?
Ligesom musklerne over hofteled-det er musklerne over knæleddet ofte for stramme hos mennesker med siddende arbejde.

Anatomi
Anatomi

Dagens gode råd om ergonomi
Strækøvelser er gode at udføre i en ribbe, hvis der findes en i nærheden. Man kan indrette sig med et hænge-stativ og nogle forskellige motionsinstrumenter, hvor man laver nogle lette og enkle, daglige øvelser.

Dagens 2 genvejstaster
Ændre tegnformateringen (kommandoen Skrifttype i menuen Formater) – CTRL+D
Udskifte store bogstaver med små eller omvendt – SKIFT+F3
Formatere tekst med dobbelt understregning – CTRL+SKIFT+D

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *