Kropsprogram 5

Øvelse 42 (Krop og arme)
Sæt fingerspidserne på skuldrene. Vrid kroppen til den ene side og stræk den ene arm frem, den anden bagud – se bagud. Sæt fingrene tilbage på skuldrene og se lige frem. Vrid til den anden side. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Øvelse 42 (Krop og arme)
Øvelse 42 (Krop og arme)

Øvelse 41 (Håndledsøvelse)
Stræk armene frem foran kroppen. Bøj den ene hånd opad – den anden nedad. Vip op og ned skiftevis. Gentag øvelsen flere gange dagligt.

Øvelse 41 (Håndledsøvelse)
Øvelse 41 (Håndledsøvelse)

Øvelse 4 (Halsøvelse)
Tag fat med den ene hånd oven på hovedet, og træk hovedet ned mod skulderen i et sejt træk – hold lidt og løft op igen – gentag til modsat side. Øvelsen kan evt. gøres stående eller siddende, hvor man evt. kan tage fat i stolekanten med den anden hånd. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Øvelse 4 (Halsøvelse)
Øvelse 4 (Halsøvelse)

Øvelse 15 (Maveøvelse)
Løft det ene ben op mod næsen og tag fat med hånden om knæet, støt eventuelt på stolen med den anden. Træk knæet op mod brystet samtidig med at mavemusklerne strammes kraftigt. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Øvelse 15 (Maveøvelse)
Øvelse 15 (Maveøvelse)

Øvelse 3 (Hofteøvelse)
Stå med det ene ben oppe på stolen – pas på den ikke ruller! Stå i et langt skridt – det bageste ben strakt – det forreste bøjet og kroppen rettet op. Skub hoften frem mod den anden hæl, så det strækker godt ud over hofteleddet. Skift ben og gentag øvelsen flere gange dagligt.

Øvelse 3 (Hofteøvelse)
Øvelse 3 (Hofteøvelse)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *