Kropsprogram 2

Øvelse 10 (Strækøvelse)
Stræk begge arme op mod loftet og stræk godt igennem. Krum så kroppen sammen helt nede ved gulvet og slap godt af i hele kroppen. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Øvelse 10 (Strækøvelse)
Øvelse 10 (Strækøvelse)

Øvelse 6 (Skulderøvelse)
Tag fat med den ene hånd oven på modsat skulder og tryk fast ned mod musklen mens skulderen løftes op og falder ned igen. Dette er både træning af musklen og venepumpe-massage. Øvelsen forstærkes, hvis man bruger en elastik Gentag øvelsen 5 – 10 gange og skift til modsat side.

Øvelse 6 (Skulderøvelse)
Øvelse 6 (Skulderøvelse)

Øvelse 39 (Nakke-brystøvelse)
Flet fingrene i nakken og træk hovedet ned mod brystet. Pres så hovedet op og bagud og træk albuerne langt bagud. Bøj fremad igen. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Øvelse 39 (Nakke-brystøvelse)
Øvelse 39 (Nakke-brystøvelse)

Øvelse 2 (Rygøvelse)
Sid på stolen og bøj kroppen forover – flet fingrene på ryggen. Stræk armene bagud og opad og stræk ryggen ud – løft hovedet op. Tæl til 5 og slap af. Gentag øvelsen 5 – 10 gange.

Øvelse 2 (Rygøvelse)
Øvelse 2 (Rygøvelse)

Øvelse 23 (Hofteøvelse)
Træd et langt skridt frem og bøj det forreste knæ – støt på låret. Hold kroppen oprejst, men pres den lidt længere fremad i et sejt træk. Træd tilbage og sæt det andet ben frem. Gentag øvelsen flere gange dagligt.

Øvelse 23 (Hofteøvelse)
Øvelse 23 (Hofteøvelse)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *